گودرزیا

گودرزیا

گودرزیا

گودرزیا

توضیحاتی در مورد ماسک زردچوبه

چهارشنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۱۲ ق.ظ

توضیحاتی در مورد ماسک زردچوبه

زردچوبه غنی از ماده ای به نام کورکومین است که خاصیت ضدباکتریایی و ضد التهابی دارد.این ادویه علاوه بر این که خاصیت ضدعفونی کننده دارد به عنوان ماده طبیعی در حفظ شادابی و زیبایی پوست هم موثر است. این ماده باعث روشنایی هرچه بیشتر پوست شده و در کاهش چندین عارضه پوستی نظیر آکنه، جوش، کک و مک و لک بسیار تاثیرگذار می‌کند.در این مطلب از سایت جسارت در مورد طرز تهیه و خواص انواع ماسک زردچوبه و ابلیمو شیر ماست سفیده تخمه مرغ برای لک و روشن شدن پوست و جوش صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

ماسک زردچوبه و روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از ویتامین E. و امگا است. این مواد موجب نرمی و لطافت پوست شده و به پوست قدرت ترمیم بافت‌های تخریب‌شده را می‌دهند. اگر خشکی پوست شما را آزار می‌دهد و هنوز هیچ راه حل موثری پیدا نکرده‌اید ماسک زردچوبه و روغن زیتون را هم امتحان کنید. درمان جای جوش‌ها، لکه‌ها و خشکی پوست با ماسک زیتون و زردچوبه به خوبی انجام می‌شود. البته توجه داشته باشید که اگر هنوز هم جوش‌های فعال دارید روغن زیتون موجب تشدید جوش‌ها می‌شود و برای شما مناسب نیست. این ماسک به این روش تهیه می‌شود: ۱ قاشق زردچوبه ۱ قاشق روغن زیتون خالص ۱ قاشق آب یا آبلیمو این مواد را ترکیب کنید و با یک برس نرم و تمیز روی پوست پخش کنید. پس از ۲۰ دقیقه با فوم شستشوی صورت و آب سرد پوست را بشویید. برای رفع خشکی پوست هفته‌ای یکبار از این ماسک استفاده کنید و شاهد تغییرات باشید.

ماسک زردچوبه برای لایه برداری پوست

ماسک زردچوبه برای لایه برداری پوست صورت فوق‌العاده است و فقط با استفاده از چند ماده‌ی تشکیل‌دهنده می‌توان آن را به‌آسانی در خانه آماده کرد. با این حال باید توجه داشته باشید که بعضی از افراد پس از تماس زردچوبه با پوست‌شان دچار واکنش‌های آلرژیک می‌شوند. بنابراین توصیه می‌شود که اول آن را روی ناحیه‌ی کوچکی از پوست‌تان امتحان کنید.

ماسک زردچوبه برای آفتاب‌ سوختگی

همانطور که اشاره شد زردچوبه با خاصیت ضدالتهابی موجب از بین رفتن قرمزی پوست شده و به همین ترتیب موجب درمان خستگی و آفتاب‌سوختگی پوست هم می‌شود. از طرفی ویتامین C. خاصیت روشن‌کنندگی پوست را داشته و با ترکیب این دو ماده یک ماسک روشن‌کننده فوق‌العاده بدست می‌آید. عسل هم به عنوان یک ماده روشن‌کننده و ترمیم‌کننده شناخته می‌شود و می‌تواند قدرت بازسازی و ترمیم بافت‌های تخریب شده را در پوست تقویت کند. با ترکیب این مواد ماسک زردچوبه و آبلیمو و عسل بسازید که روشن‌کننده و بسیار موثر است: ۱ قاشق زردچوبه ۲ قاشق عسل ۱ یا ۲ قاشق آبلیمو در صورت دلخواه ۱ قاشق آرد ذرت یا آرد برنج این مواد را ترکیب کنید تا یک خمیر منسجم تشکیل شود. سپس با یک برس نرم و تمیز روی پوست پخش کنید. اجازه دهید ماسک به مدت ۳۰ دقیقه روی پوست بماند. سپس با آب سرد آبکشی کنید. برای رسیدن به نتایج دلخواه، به مدت سه ماه هفته‌ای یکبار از این ماسک استفاده کنید.

ماسک زردچوبه برای پاکسازی

ماسک‌های خانگی ارزان‌تر و فاقد مواد شیمیایی مضر هستند. در تهیه‌ی ماسک‌های خانگی می‌توان از انواع میوه‌ها، گیاهان و حتی ادویه‌ها استفاده کرد. یکی از ادویه‌های پرکاربرد و محبوبی که تقریبا همه‌ی ما از آن استفاده می‌کنیم، زردچوبه است. شاید تعجب کنید اما این ادویه‌ی شگفت‌انگیز نه‌تنها در آشپزی به‌کار می‌رود، بلکه بسیاری از تولیدکنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی نیز در محصولات‌شان از آن استفاده می‌کنند. ما در اینجا دستور تهیه‌ی ماسک زردچوبه را برای‌تان شرح می‌دهیم. این ماسک خانگی بسیار محبوب، سریع و ساده آماده می‌شود. زردچوبه که به‌دلیل رنگ زرد متمایل به نارنجی‌اش به زعفران هندی معروف است، در طول تاریخ به‌عنوان یک چاشنی و همچنین برای رنگ کردن پارچه استفاده می‌شده است. همچنین زردچوبه، خواص التیام‌دهندگی شگفت‌انگیزی هم برای داخل بدن و هم برای پوست‌تان دارد. عروس‌های هندی سال‌هاست که برای پاکسازی و تمیزی بدن‌ و همچنین درخشنده و روشن کردن پوست خود قبل از مراسم عروسی از اسکراب‌های بدن و ماسک‌های صورت زردچوبه استفاده می‌کنند.

  • بوشهر بوشهری

نظرات (۱)

گذشته هایت را ببخش
زیرا آنان همچون کفش های کودکی ات نه تنها برایت کوچک اند
بلکه تو را از برداشتن گام های بزرگ باز می دارند
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی